Ułatwienia dostępu

Nowa Wola 95,
21-107 Serniki

(81) 85 106 41
nowawola7(at)wp.pl

Godło Polski

Gmina Serniki

Jan Kochanowski

Egzamin ósmoklasisty

I miejsce dla MARTYNY WŁOCH

|
Olga Adamek

     Nasza uczennica Martyna Włoch wygrała Gminny Konkurs Fotograficzny "SLEEVEFACE - ubierz się w książkę" organizowany przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

GRATULUJEMY SUKCESU.

Uroczystości przedszkolne

|
Iwona Biała

 

"KWIATY DLA MAMY I TATY"

Rodzice to najważniejsze osoby w życiu dziecka. Są takie szczególne dni, w których Mama i Tata mają swoje święto. W piątek 24 maja w Oddziale Przedszkolnym odbyły się uroczyste obchody Dnia Mamy i Taty ❤️👩🧑❤️.

Nasze Przedszkolaki recytowały okolicznościowe wiersze, śpiewały piosenki o tematyce rodzinnej oraz zaprezentowały umiejętności taneczne. Dzieci za pomocą słów, gestów, wierszyków i piosenek pragnęły podziękować swoim rodzicom za ich miłość, oddanie, trud i poświęcenie włożone każdego dnia w ich wychowanie 🧡. Po występach dzieci na scenie wystąpili rodzice, śpiewając znane im piosenki. Na zakończenie dzieci wręczyły swoim rodzicom upominki oraz laurki, które wcześniej przygotowały.

Serdecznie dziękujemy Rodzicom za obecność, za wspólnie spędzony czas i za rodzinną atmosferę podczas całej uroczystości. Z okazji Dnia Mamy i zbliżającego się Dnia Taty jeszcze raz życzymy Wszystkim Rodzicom samych wspaniałości. 💐

 

 

 

 

 

 

MALI WIELCY ODKRYWCY

|
Iwona Biała

Ogólnopolski program „Mali Wielcy Odkrywcy”: I etap moduł - „Energia

 

Dzieci najpierw zapoznały się z postacią Ignacego Łukasiewicza oraz obejrzały filmik edukacyjny na jego temat. Zastanawiały się jakie urządzenia funkcjonują dzięki prądowi i w jakich sytuacjach potrzebny nam jest prąd. Później ustaliły skąd się bierze prąd i jakie są rodzaje elektrowni (wiatrak, elektrownię węglową (z kominami), elektrownię wodną, elektrownię wiatrową, elektrownię atomową, panele fotowoltaiczne). Dzieci odgadywały kolejność powstawania elektrowni. Ustalały tez jakie są wady i zalety poszczególnych źródeł powstawania prądu. Dzieci samodzielnie montowały swoje obwody elektryczne dowiedziały się czym są przewodniki i izolatory, które z przedmiotów przewodzą prąd, a które nie oraz sprawdzały za pomocą latarki działanie lamp solarnych (motylków) II etap moduł – „Ekologia”. Dzieci najpierw podjęły dyskusję jakie są plusy i minusy mieszkania w mieście i na wsi. Dyskusja potoczyła się w taki sposób, że wspólnie doszły do wniosku, że na wsi jest więcej drzew i mniej samochodów a to znaczy, że jest czystsze powietrze. Poruszona została tematyka smogu. W zrozumieniu co to jest ten smog pomógł im filmik edukacyjny z programu Mali Wielcy Odkrywcy. Później dzieci poznały jakie kwiaty domowe pomagają oczyszczać powietrze. Kolejnym etapem rozmów o ekologii była kwestia śmieci i ich segregacji. Dzieci bardzo dobrze wiedziały co to jest segregacja i recykling. Potrafiły też właściwie przyporządkować rodzaj tworzywa z kolorem kontenera do którego powinien trafić. Aby uniknąć wyrzucania papierowych opakowań do śmietnika dzieci wykonały z nich ekozabawki "roboto-ludziki". Następnie wybrały się na spacer, aby "złapać smog" a właściwie sprawdzić czystość powietrza. Do tego doświadczenia użyły obręczy, do której przyklejona została taśma bezbarwna. Dzieci za pomocą lup porównywały czystą taśmę od razu przyklejoną do kartki z taśmą, która była z nami na spacerze. Zajęcia z tematyki ekologii były bardzo ciekawe i pouczające. III etap projektu - „Rośliny”. Zajęcia zapoczątkował film edukacyjny z programu Mali Wielcy Odkrywcy. Podczas trwania 3 części o ROŚLINACH dzieci dowiedziały się czego rośliny potrzebują do wzrostu, jakie właściwości ma gleba, poznały budowę kwiatów, z pomocą doświadczenia zobaczyły jak "oddycha" liść oraz przygotowały prosty filtr do wody. Założyły hodowlę rzeżuchy, którą codziennie podlewała para dyżurnych. Każde dziecko zasiało sobie swoją nasturcję, o którą samodzielnie dbało. Zrobiliśmy również eksperyment z farbowaniem liści kapusty pekińskiej. I tak oto zakończyliśmy cały program Mali Wielcy Odkrywcy po którym dzieci są bogatsze o nową wiedzę i doświadczenia. Na zakończenie dzieci otrzymały balon, oraz medal Małego Odkrywcy. Grupa za udział w tak wielkim przedsięwzięciu otrzymała prezent w postaci mikroskopu.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM

|
Iwona Biała

 

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego „Booktelling for Kids”

 

Projekt ten realizowany był na lekcjach języka angielskiego w oddziale przedszkolnym od października do końca maja. Miał on na celu zapoznanie dzieci z wybranymi utworami literatury dziecięcej, dzięki którym wprowadzone są nowe słowa i zwroty w języku angielskim. „Booktelling for Kids” to innowacja, której wprowadzenie w naszej szkole podyktowane było chęcią stworzenia uczniom możliwości kontaktu z językiem angielskim w sposób jeszcze bardziej inspirujący i kreatywny, a jednocześnie kładący nacisk na poszerzenia znajomości słownictwa w języku angielskim i rozumienie tekstów anglojęzycznych. Książki opracowane w czasie trwania innowacji to: „Brown Bear, Brown Bear what do you see?”, „Who is bigger?”, „There’s a Dragon in Your Book”, „Where is Lucy?”, „Where’s Spot?”, „Shark in the park”, „Shark in the dark”, „What the Jackdaw Saw”, „Rabbit Roo”.