INFO

Nowa Wola 95,
21-107 Serniki

(81) 85 106 41
nowawola7(at)wp.pl

Godło Polski

Gmina Serniki

Jan Kochanowski

Egzamin ósmoklasisty

Dziennik elektroniczny

Zapraszamy Państwa do czynnego udziału w procesie uczenia. Osiągnięcia naszych uczniów dostępne są elektronicznie.

Jeśli istnieją problemy z zalogowaniem lub hasło zostało utracone prosimy o kontakt z wychowawcą klasy.

Zaloguj się

Klub Młodego Programisty

|
Magdalena Miac

.

.

Drodzy Rodzice, Drodzy Uczniowie

Już 19 i 20 maja ruszają cykle spotkań online, organizowane przez Ministerstwo

Cyfryzacji i Państwowy Instytut Badawczy NASK, w których – za darmo! -

będzie mógł wziąć udział każdy uczeń szkoły podstawowej z klas 1-6.

Wystarczy dostęp do internetu i chęć poświęcenia chwili czasu na naukę

podstaw programowania.

Nauka programowania nigdy nie była łatwiejsza. Jeśli chcesz, żeby Twoje dziecko

spróbowało swoich sił w kodowaniu, wystarczy, że wejdziesz na stronę

www.klubmlodegoprogramisty.pl i wypełnisz krótki formularz rejestracyjny.

Na podany w zgłoszeniu adres e-mail otrzymasz link, dzięki któremu co tydzień

o tej samej porze, przez 10 tygodni, Twoje dziecko będzie poznawało tajniki

programowania – korzystając z wirtualnych aplikacji i wsparcia wykwalifikowanych

trenerów. Nie musisz niczego instalować – wystarczy jedno kliknięcie.

Uwaga, liczba miejsc jest ograniczona ze względu na możliwości moderacji, więc

nie czekajcie i rejestrujcie się już dziś. Mamy 1500 miejsc dla 1-, 2- i trzecioklasistów

i 1500 dla 4- 5- i szóstoklasistów z całej Polski!

Rejestracja: www.klubmlodegoprogramisty.pl

Kluby Młodego Programisty to element projektu realizowanego przez Ministerstwo

Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK

„Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści

z wykorzystywania technologii cyfrowych”.

REKRUTACJA 2020/2021

|
Agnieszka Dycha

W związku z zakończeniem pierwszego etapu rekrutacji dzieci do klasy pierwszej i oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2020/2021 Komisja Rekrutacyjna dokonała pozytywnego rozpatrzenia kart zgłoszeń, które wpłynęły w okresie od 9.03.2020 do 27.03.2020 r. Zakwalifikowanych zostało do oddziału przedszkolnego: rocznik 2016 – 3 dzieci, rocznik 2015- 2 dzieci, rocznik 2014 – 9 dzieci. Łącznie 14 dzieci. Do klasy pierwszej: rocznik 2013 – 9 dzieci. Listy dzieci przyjętych do oddziału przedszkolnego oraz klasy pierwszej zostały wywieszone na drzwiach szkoły.

Przyjmowanie wniosków w postępowaniu uzupełniającym odbędzie się w dniach od 15.05.2020 r. do 22.05.2020 r. Wypełnione wnioski prosimy wysyłać pocztą tradycyjną na adres : Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Nowej Woli , Nowa Wola 95, 21-107 Serniki. Wnioski można pobrać ze strony internetowej szkoły: spnowawola.pl .

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

|
Magdalena Miac

Szanowni Rodzice,

Drodzy Uczniowie uczęszczający na logopedię,

Zachęcam w ramach zdalnej terapii do korzystania z materiałów zamieszczonych na poniższych stronach internetowych.:

http://www.yummy.pl/ - gry i zabawy językowe wspierające terapię logopedyczną.

https://domologo.pl/category/logopedia/ - ćwiczenia rozwijające wymowę, słuchowe, oddechowe, artykulacyjne.

Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne przy wymowie głosek:

R: http://blog.mimowa.pl/index.php/wady-wymowy-harmonogram-cwiczen/gloska-r/

sz, rz/ż, cz, dż: http://blog.mimowa.pl/index.php/wady-wymowy-harmonogram-cwiczen/seplenienie-szereg-szumiacy/

s, z, c, dz: http://blog.mimowa.pl/index.php/wady-wymowy-harmonogram cwiczen/seplenienie-szereg-syczacy/

ś, ź, ć, dź: http://blog.mimowa.pl/index.php/wady-wymowy-harmonogram-cwiczen/seplenienie-szereg-ciszacy/

k,g: http://blog.mimowa.pl/index.php/wady-wymowy-harmonogram-cwiczen/kappacyzm_gammacyzm/

 

.

Jeżeli mają Państwo pytania, proszę o kontakt przez e-maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Życzę zdrowia, pozdrawiam serdecznie.

Magdalena Miąc

ZMIANA ORGANIZACJI I FORMY NAUCZANIA

|
Paweł Miąc

 

W związku z obowiązkiem zdalnej realizacji podstawy programowej od 25 marca 2020 roku w naszej szkole będzie obowiązywał nowy plan lekcji.

Nauczyciele klas 0-III każdego dnia będą przesyłać do uczniów i ich rodziców zagadnienia konieczne do realizacji. Zakres przesyłanego materiału zostanie dostosowany do możliwości uczniów, tzn. zostanie w odpowiedni sposób pomniejszony. Z kolei nauczyciele klas V-VIII będą przesyłać do uczniów i ich rodziców zagadnienia do realizacji zgodnie z planem lekcji, który znajduje się poniżej. Zagadnienia te będą przesyłane w godz. 8:00 - 11:00 oraz odpowiadać będą materiałowi według tygodniowego wymiaru godzin z danego przedmiotu.

Realizacja tego planu wynika z troski o równomierne obciążenie uczniów oraz zróżnicowanie zajęć w każdym dniu. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej zagadnienia przesyłane przez nauczycieli będą miały różną formę. Informujemy także, że od 25 marca 2020 praca uczniów będzie podlegać ocenianiu. Szczegółowe, zmodyfikowane zasady oceniania zostaną przedstawione uczniom i Państwu w późniejszym terminie.

W obecnej sytuacji Państwa wsparcie, jako rodziców, w procesie edukacyjnym jest bezcenne. Dlatego prosimy Państwa o pomoc w realizacji zajęć, a w przypadku wątpliwości o kontakt z poszczególnymi nauczycielami drogą elektroniczną. Nauczyciele są do Państwa i dzieci dyspozycji i będą odpowiadać na państwa wiadomości.
z up. Wójta Gminy Serniki.

mgr Małgorzata Czajka

 

INFORMATOR DLA RODZICÓW- marzec 2020

|
Paweł Miąc

 

JAK ZORGANIZOWAĆ DZIECIOM WARUNKI DO NAUKI  W DOMU …

Drogi Rodzicu, w związku z pandemią koronawirusa znaleźliśmy się wszyscy w bardzo trudnym położeniu. To sytuacja, z którą dotychczas nie mieliśmy do czynienia. W tej sytuacji są także nasi uczniowie. Wielu z nich jej nie rozumie, a docierające do nich informacje mogą budzić lęk i niepewność. Gorąco prosimy o wyrozumiałość  oraz wsparcie swoich dzieci w procesie zdalnego nauczania. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie. Zdaję sobie sprawę, że z uwagi na różne czynniki, także dla Państwa jest to bardzo trudna sytuacja. Jednak jestem przekonana, że wspólnymi siłami osiągniemy nadrzędny cel, jakim jest dobro dziecka.

Rodzice na pewno wiedzą,  jak zorganizować warunki do nauki w domu, jednak:

  • Należy zapewnić dziecku codzienny dostęp do komputera oraz Internetu. Jeśli nie ma takiej możliwości należy zgłosić to dyrektorowi szkoły. Wspólnie z dyrektorem, wychowawcą i rodzicem zostanie wypracowane rozwiązanie korzystne dla obu stron.
  • Należy zapewnić w miarę możliwości dostęp do drukarki. Niektórym osobą lepiej się pracuje przed tekstem, niż przed ekranem komputera, to już są kwestie indywidualne, nie ma takiej konieczności.
  • Dziecko powinno mieć w domu niezbędne przybory szkolne.
  • Jeśli nie ma w domu zestawów podręczników, ćwiczeń, itp.- proszę skontaktować się   z wychowawcom dziecka i dalej postępować wg jego wskazówek.
    • Należy od początku przyzwyczaić dziecko do uczenia się w pewnych, stałych godzinach, w czasie gdy w domu panuje spokój i cisza.
    • Nauka w domu powinna odbywać się stale w tym samym miejscu gdzie bez problemu dziecko będzie mogło rozłożyć przybory do nauki, książki i zeszyty, inne potrzebne materiały.
    • Przed przystąpieniem do wykonywania zadania dziecko powinno uporządkować swoje miejsce pracy i przygotować potrzebne pomoce i przybory (aby w czasie nauki nie odrywać się niepotrzebnie od niej, nie szukać wymówek , itp.).
    • Nie należy odrywać dziecka od nauki- tylko ustalić przerwy. Dzieci też nie mogą uczyć się ciągle. Najefektywniej nauka przebiega w cyklach 45 min, potem należy zrobić 5-10 min. przerwę.
    • Ważnym aspektem w rozwoju psychofizycznym jest aktywność fizyczna. W tym trudnym okresie należy umożliwić dziecku aktywność fizyczną w domu, np. ćwiczenia gimnastyczne wspólnie z domownikami, zaangażować dziecko do sprzątania.
    • W tym okresie nie wskazane jest wychodzenie na zewnątrz. Dlatego zalecane jest wietrzenie pomieszczeń, zwłaszcza tych w których uczy się dziecko.
    • Nie wskazana jest także nauka późnym wieczorem.
    • Gdy dziecko wykonuje pracę z użyciem komputera należy uczulić dziecko, aby wchodziło na strony rekomendowane przez szkołę, proponowane przez rodziców. Należy przypomnieć zasady bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni.

Pedagog szkolny  Anita Dobrzyńska