Nowa Wola 95,
21-107 Serniki

(81) 85 106 41
nowawola7(at)wp.pl

DZIEŃ PATRONA

|
Olga Adamek

       W dniu 24 kwietnia 2024 r. obchodziliśmy 18 rocznicę nadania imienia szkole w Nowej Woli. Uroczystość była okazją do przeprowadzenia konkursu recytatorskiego pt. Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje… oraz zaprezentowania się uczniów naszej szkoły podczas pięknej części artystycznej. Działania te miały na celu nie tylko upamiętnienie osoby Jana Kochanowskiego, ale były też sposobnością do spotkania w serdecznym gronie przyjaciół szkoły. W tym dniu uroczystość uświetnili zaproszeni goście na czele z Wójtem Gminy Serniki p. Pawłem Woźniakiem, który objął patronatem niniejszy konkurs recytatorski.

Powołana przez p. dyrektor Barbarę Zarębską – Wronowską komisja konkursowa nie miała łatwego zadania. Uczniowie z zaproszonych szkół zaprezentowali się wspaniale.

Lista nagrodzonych uczniów:

I miejsce – Gabriela Góźdź – Szkoła Podstawowa im. 27 Wołyńskiej Dywizji Piechoty AK w Skrobowie

II miejsce – Inga Osińska – Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Brzostówce

III miejsce – Julia Pszczoła – Szkoła Podstawowa w Sernikach

Wyróżnieni: Marcel Chodun – Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w  Nowej Woli; Estera Budzyńska - Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Brzostówce

Wszystkim osobom zaangażowanym w organizację szkolnego Dnia Patrona: Nauczycielom, Radzie Rodziców i Uczniom serdecznie dziękujemy!

 

AKCJA SPOŁECZNO-EDUKACYJNA ŻONKILE

|
Agnieszka Misztal

19 kwietnia obchodziliśmy 81 rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim – największego zbrojnego zrywu Żydów podczas II wojny światowej, a zarazem pierwszego powstania miejskiego w okupowanej Europie. Tego dnia Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN organizuje corocznie akcję społeczno-edukacyjną Żonkile.

Powstanie i wojnę przeżyło niewiele Żydówek i Żydów. Jednym z ocalałych z getta był Marek Edelman, ostatni dowódca Żydowskiej Organizacji Bojowej. 19 kwietnia, w każdą rocznicę powstania, składał bukiet żółtych kwiatów pod pomnikiem Bohaterów Getta na warszawskim Muranowie. Stąd wywodzi się symbol akcji. Żółty papierowy żonkil stał się synonimem szacunku i pamięci o powstaniu.

Organizowana przez Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN akcja Żonkile ma na celu rozpowszechnianie wiedzy na temat samego powstania, jednak przez lata stała się również symbolem otwartości, solidarności, a także niezgody na okrucieństwo wojny.

W tym roku nasza szkoła po raz pierwszy wzięła udział w tym przedsięwzięciu. Uczniowie klas młodszych oraz starszych uczestniczyli w warsztatach przeprowadzonych w oparciu o materiały edukacyjne udostępnione przez Muzeum POLIN, a żółte, papierowe żonkile przypięte na znak pamięci zdobiły piersi naszych uczniów.

Akcji od początku towarzyszy hasło “Łączy nas pamięć”, które podkreśla siłę wspólnoty, znaczenie solidarności, potrzebę dialogu ponad podziałami.

Głęboko wierzymy, że pamięć o przeszłości jest jedną z nadrzędnych wartości, które nas jednoczą i nadają nam wspólną tożsamość – niezależnie od światopoglądu czy sympatii politycznych.

 

Dzień Ziemi

|
Magdalena Miac

Święto naszej planety jest obchodzone 22 kwietnia. Wydarzenie znane jest również pod nazwą Światowy Dzień Ziemi lub Dzień Ziemi.

Ta data ma przypominać wszystkim o tym, jak ważne jest promowanie postaw proekologicznych i ochrona środowiska.

Z tej okazji co roku w naszej szkole są organizowane akcje dotyczące ochrony środowiska. Związane są one

z propagowaniem haseł dotyczących ochrony naszej planety. Działania te dotyczyły lekcje geografii i przyrody

. Uczniowie rozwiązywali quizy ekologiczne, przygotowano gazetkę tematyczną.

“Ponieważ Ziemia opiekuje się nami, zaopiekujmy się Ziemią”

 

ZAELEKTRYZOWANI

|
Iwona Biała

Dnia 18 kwietnia 2024 r. naszą szkołę odwiedziła grupa animatorów z Lublina „Zaelektryzowani”. Tematem zajęć były właściwości fizyczno – chemiczne wybranych gazów. Uczniowie klas 0 – VII mieli okazję uczestniczyć w praktycznej lekcji fizyki i chemii, obserwując wiele ciekawych doświadczeń i eksperymentów. Prowadzącym udało się w umiejętny sposób połączyć elementy humorystyczne z konkretną wiedzą naukową zachęcając widzów do wspólnego, bezpiecznego eksperymentowania. Przedstawiona prezentacja podobała się wszystkim dzieciom , dlatego też z wielką chęcią włączały się udziału w eksperymentach fizyczno – chemicznych, świetnie się przy tym bawiły. Wszyscy uczestnicy pokazów miło i pożytecznie spędzili czas.

 

PLAKAT

|
Iwona Biała