O G Ł O S Z E N I E
Informuję, że nasza szkoła zakwalifikowała się do projektu pn. „Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki” nr FELU.10.03-IZ.00-002/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, w związku z powyższym zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły do składania wniosków na dodatkowe zajęcia.
Zasady rekrutacji do projektu pn. „Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki” nr FELU.10.03-IZ.00-002/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.03 Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury)
- Rekrutacja uczniów odbywać się będzie od 14 do 19 lutego 2024 r.
- Wymagane dokumenty rekrutacyjne dla uczestników wszystkich form wsparcia to:
- formularz rekrutacyjny dla uczniów (zał. nr 1a),
- oświadczenie o spełnianiu kryteriów formalnych dla uczniów (zał. nr 2a),
- oświadczenie uczestnika projektu (zał. nr 3).
- Dokumenty, o których mowa muszą zostać podpisane przez rodzica/opiekuna prawnego uczestnika
- Dokumenty rekrutacyjne dostępne są: na stronie internetowej szkoły w gabinecie Dyrektora Szkoły i u wychowawcy klasy
- Składanie dokumentów prowadzone będzie w przez Koordynatora szkolnego.
- Sporządzone zostaną listy uczestników zajęć oraz listy rezerwowe. Listy będą zatwierdzane przez Komisje rekrutacyjną.
- Wszystkie osoby, które złożą dokumenty rekrutacyjne zostaną powiadomione o wynikach rekrutacji ustnie w szkole przez Koordynatora szkolnego.
- Osoby z list rezerwowych będą kwalifikowane do zajęć pozalekcyjnych w przypadku skreślenia z listy podstawowej uczestników projektu według kolejności umieszczenia na liście rezerwowej, jednak tylko wówczas jeśli dane wsparcie zostanie przerwane w takim momencie, gdy będzie możliwe osiągnięcie Oefektów przez kolejnego uczestnika. Decyzja o możliwościach osiągnięcia tych efektów będzie podejmowana przez Zespół projektowy po zapoznaniu się z opinią Koordynatora szkolnego, osoby/podmiotu prowadzącego zajęcia /danego pracodawcy.
- Skreślenie z listy uczestników zajęć następuje w przypadku:
- opuszczenia przez zakwalifikowanego uczestnika powyżej 20% zajęć pozalekcyjnych,
- przerwania przez zakwalifikowanego uczestnika udziału w projekcie,
- w przypadku innych losowych wydarzeń.
- Komisja rekrutacyjna, po przeprowadzonej rekrutacji sporządzi Protokół z rekrutacji.
- W szkole odbędzie się spotkanie Dyrektora, Koordynatora szkolnego oraz uczniów zakwalifikowanych do projektu inicjujące udział uczestników w wybranych formach wsparcia.
Kryteria rekrutacji uczniów premiujące
- zajęcia wyrównawcze - pierwszeństwo dla U posiadających opinię nauczyciela stwierdzającą znaczące braki z danej dziedziny, U posiadający średnią poniżej 4,0 z danego przedmiotu ( język polski, matematyka)
- zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – U, którzy na koniec poprzedniego roku szkolnego uzyskali średnią ocen powyżej 4,0 ( koło z języka angielskiego, kółko matematyczno – geograficzne, kółko informatyczne, zajęcia teatralne, zajęcia wokalne).
- zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – pierwszeństwo dla U posiadających opinie o potrzebie wsparcia specjalnego, U posiadających orzeczenia/zaświadczenia o niepełnosprawności (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, zajęcia logopedyczne, trening umiejętności społecznych).
- wsparcie z zakresu doradztwa zawodowego - U zgodnie z przynależnością do III i VII klasy.
- Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze
Matematyka - 1 gr kl. I – III – 1 godz. tygodniowo
- 2 gr kl. IV – VI – 1 godz. tygodniowo
Dydaktyczno-wyrównawcze - 1 gr. kl. I –III – 1 godz. tygodniowo
Język polski -1 gr. kl. IV - VI – 1 godz. tygodniowo
- Koło z języka angielskiego
1 gr. kl. I–III – 1 godz. tygodniowo
1 gr. kl. IV –VII - 1 godz. tygodniowo
- Koło informatyczne
1 gr. kl. I–III – 1 godz. tygodniowo
1 gr. kl. IV –VII - 1 godz. tygodniowo
- Kółko matematyczno – geograficzne
1 gr. kl. V –VII – 1 godz. tygodniowo
- Zajęcia teatralne
1 gr. kl. IV –VII – 1 godz. tygodniowo
- Zajęcia wokalne
1 gr. kl. IV –VII – 1 godz. tygodniowo
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
3 gr. kl. I – VII – 3 godz. tygodniowo
- Logopedia
2 gr. kl. I – IV – 2 godz. tygodniowo
- Trening Umiejętności Społecznych
1 gr. kl. I –VII– 1 godz. tygodniowo
Prawa i obowiązki uczestników projektu
- Udział w projekcie jest dla uczniów bezpłatny, współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Projektodawca zapewnia uczestnikom na potrzeby realizacji zajęć pomoce dydaktyczne.
- Każdy uczestnik ma prawo:
- zapoznać się z programem oraz wymogami każdej wybranej przez uczestnika formy wsparcia,
- wyboru oferty zgodnej z indywidualnymi potrzebami rozwojowym i edukacyjnymi oraz możliwościami psychofizycznymi,
- korzystania z pomocy dydaktycznych wykorzystywanych do zajęć, w których uczestniczy w ramach Projektu,
- uzyskiwania informacji zwrotnej na temat swoich postępów w trakcie realizacji danej formy wsparcia.
- Uczestnik jest zobowiązany do:
- regularnego i aktywnego uczestniczenia w formach wsparcia, na które został zakwalifikowany oraz ukończenia wybranych form wsparcia,
- udziału w weryfikacji umiejętności i wiedzy (kompetencji lub kwalifikacji) zdobytych podczas uczestniczenia w wybranych formach wsparcia (testu/sprawdzianu/egzaminu zaplanowanego dla danej formy wsparcia),
- udziału w badaniach ankietowych przeprowadzanych w ramach projektu, zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu,
- do składania dodatkowych oświadczeń w trakcie realizacji projektu, niezbędnych do uczestnictwa w projekcie,
- do bieżącego informowania o zmianach danych zawartych w dokumentacji rekrutacyjnej, w tym w szczególności w danych teleadresowych,
- do zapoznania się z postanowieniami niniejszego Regulaminu, a przystąpienie do procesu rekrutacji jest równoznaczne z zaakceptowaniem i przestrzeganiem przedmiotowego Regulaminu.
- Uczestnik projektu ponosi odpowiedzialność za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą.
Barbara Zarębska-Wronowska
Dyrektor Szkoły Podstawowej Jana Kochanowskiego w Nowej Woli