Ułatwienia dostępu

SZLAKIEM JANA KOCHANOWSKIEGO Z CZARNOLASU

Olga Adamek
Odsłony: 2730

20 października uczniowie klas IV – VII wraz z opiekunami: Olgą Adamek, Emilią Bożym i Barbarą Zarębską - Wronowską udali się do Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolesie, aby bliżej poznać życiorys tego wybitnego twórcy. Już po przekroczeniu bramy zdaliśmy sobie sprawę w jak wyjątkowym miejscu jesteśmy. Przepiękny, rozległy park zachęcił nas do wejścia w mury Muzeum. Zanim jednak to uczyniliśmy zwiedziliśmy otoczenie, zobaczyliśmy sławetny obelisk i przysiedliśmy na kamieniu, który stoi w miejscu, gdzie kiedyś rosła lipa.  Potem Pani przewodnik oprowadziła nas po salach i ciekawie opowiedziała o życiu i twórczości wieszcza. Zajechaliśmy też do Zwolenia, do Kościoła pw. Podwyższenia Krzyża Świętego, gdzie mieści się krypta rodu Kochanowskich i gdzie kiedyś Kochanowski pełnił funkcję proboszcza. Kolejnym punktem programu były ruiny Zamku w Janowcu – renesansowy zamek budowany w latach 1508–1526 na wysokiej skarpie wiślanej w Janowcu w powiecie puławskim. Zobaczyliśmy też barokowy Dwór z Moniak - drewniany dwór z drugiej połowy XVIII wieku, w którym żył przeciętny ziemianin. Ostatnim punktem programu był Pałac Czartoryskich w Puławach. Piękna barokowa budowla, w której zwiedziliśmy kilka sal tematycznych z przedmiotami, które należały do rodziny Czartoryskich. Pałac zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz bez wątpienia zachwycił nas swoim pięknem. Zmęczeni, choć pełni wrażeń powróciliśmy do domów późnym popołudniem.