Uczniów charakteryzuje naturalna ciekawość tego co ich otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia tej ciekawości są zabawy badawcze
i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju ucznia. Rozwijając umiejętność
krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo - skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzania horyzontów
myślowych. Uczniowie klasy IV wykonali następujące doświadczenie:
DOŚWIADCZENIE : CZY ŚWIATŁO WPŁYWA NA KOLOR RZEŻUCHY ?
Pomoce:
Torebka nasion rzeżuchy, dwa małe spodki, lignina, woda, aluminiowa folia.
Przebieg doświadczenia:
- W dwóch spodkach wyłożonych zwilżoną ligniną posiej po pół torebki nasion rzeżuchy i ustaw je na stole.
- Przykryj jeden spodek folią aluminiową a drugi zostaw odsłonięty.
- Przez cały czas doświadczenia dolewaj do obu spodków wodę, aby lignina była stale wilgotna.
Obserwacja i wnioski:
Rzeżucha nieprzykryta folią jest intensywnie zielona, a osłonięta folią aluminiową ma żółte zabarwienie. Rośliny pozbawione dostępu do
światła nie są zielone.
Prezentujemy nasze wyniki doświadczenia. Zapraszamy do galerii zdjęć.