Ułatwienia dostępu

Nowa Wola 95,
21-107 Serniki

(81) 85 106 41
nowawola7(at)wp.pl

MALI WIELCY ODKRYWCY

|
Iwona Biała

Ogólnopolski program „Mali Wielcy Odkrywcy”: I etap moduł - „Energia

 

Dzieci najpierw zapoznały się z postacią Ignacego Łukasiewicza oraz obejrzały filmik edukacyjny na jego temat. Zastanawiały się jakie urządzenia funkcjonują dzięki prądowi i w jakich sytuacjach potrzebny nam jest prąd. Później ustaliły skąd się bierze prąd i jakie są rodzaje elektrowni (wiatrak, elektrownię węglową (z kominami), elektrownię wodną, elektrownię wiatrową, elektrownię atomową, panele fotowoltaiczne). Dzieci odgadywały kolejność powstawania elektrowni. Ustalały tez jakie są wady i zalety poszczególnych źródeł powstawania prądu. Dzieci samodzielnie montowały swoje obwody elektryczne dowiedziały się czym są przewodniki i izolatory, które z przedmiotów przewodzą prąd, a które nie oraz sprawdzały za pomocą latarki działanie lamp solarnych (motylków) II etap moduł – „Ekologia”. Dzieci najpierw podjęły dyskusję jakie są plusy i minusy mieszkania w mieście i na wsi. Dyskusja potoczyła się w taki sposób, że wspólnie doszły do wniosku, że na wsi jest więcej drzew i mniej samochodów a to znaczy, że jest czystsze powietrze. Poruszona została tematyka smogu. W zrozumieniu co to jest ten smog pomógł im filmik edukacyjny z programu Mali Wielcy Odkrywcy. Później dzieci poznały jakie kwiaty domowe pomagają oczyszczać powietrze. Kolejnym etapem rozmów o ekologii była kwestia śmieci i ich segregacji. Dzieci bardzo dobrze wiedziały co to jest segregacja i recykling. Potrafiły też właściwie przyporządkować rodzaj tworzywa z kolorem kontenera do którego powinien trafić. Aby uniknąć wyrzucania papierowych opakowań do śmietnika dzieci wykonały z nich ekozabawki "roboto-ludziki". Następnie wybrały się na spacer, aby "złapać smog" a właściwie sprawdzić czystość powietrza. Do tego doświadczenia użyły obręczy, do której przyklejona została taśma bezbarwna. Dzieci za pomocą lup porównywały czystą taśmę od razu przyklejoną do kartki z taśmą, która była z nami na spacerze. Zajęcia z tematyki ekologii były bardzo ciekawe i pouczające. III etap projektu - „Rośliny”. Zajęcia zapoczątkował film edukacyjny z programu Mali Wielcy Odkrywcy. Podczas trwania 3 części o ROŚLINACH dzieci dowiedziały się czego rośliny potrzebują do wzrostu, jakie właściwości ma gleba, poznały budowę kwiatów, z pomocą doświadczenia zobaczyły jak "oddycha" liść oraz przygotowały prosty filtr do wody. Założyły hodowlę rzeżuchy, którą codziennie podlewała para dyżurnych. Każde dziecko zasiało sobie swoją nasturcję, o którą samodzielnie dbało. Zrobiliśmy również eksperyment z farbowaniem liści kapusty pekińskiej. I tak oto zakończyliśmy cały program Mali Wielcy Odkrywcy po którym dzieci są bogatsze o nową wiedzę i doświadczenia. Na zakończenie dzieci otrzymały balon, oraz medal Małego Odkrywcy. Grupa za udział w tak wielkim przedsięwzięciu otrzymała prezent w postaci mikroskopu.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM

|
Iwona Biała

 

Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego „Booktelling for Kids”

 

Projekt ten realizowany był na lekcjach języka angielskiego w oddziale przedszkolnym od października do końca maja. Miał on na celu zapoznanie dzieci z wybranymi utworami literatury dziecięcej, dzięki którym wprowadzone są nowe słowa i zwroty w języku angielskim. „Booktelling for Kids” to innowacja, której wprowadzenie w naszej szkole podyktowane było chęcią stworzenia uczniom możliwości kontaktu z językiem angielskim w sposób jeszcze bardziej inspirujący i kreatywny, a jednocześnie kładący nacisk na poszerzenia znajomości słownictwa w języku angielskim i rozumienie tekstów anglojęzycznych. Książki opracowane w czasie trwania innowacji to: „Brown Bear, Brown Bear what do you see?”, „Who is bigger?”, „There’s a Dragon in Your Book”, „Where is Lucy?”, „Where’s Spot?”, „Shark in the park”, „Shark in the dark”, „What the Jackdaw Saw”, „Rabbit Roo”.

HARMONOGRAM ZAKOŃCZENIA ROKU

|
Barbara Zarębska-Wronowska

HARMONOGRAM ZAKOŃCZENIA ROKU

Piątek 21.06.2024r

Dojazdy:

Autobus II:

Wola Sernicka (szkoła) 8:15, Wola Sernicka Kolonia 8:25, Nowa Wola 8:30, Czerniejów 8:35, Kolonia Serniki 8:40

Msza święta na zakończenie roku szkolnego w Sernikach o godz. 9.00

Zakończenie roku szkolnego

w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Nowej Woli

około 10:10 po Mszy Świętej

 

SZKOLNY KONKURS "MAM TALENT"

|
Olga Adamek

        14 czerwca w naszej szkole odbył się szkolny konkurs MAM TALENT. Konkurs ma na celu: popularyzowanie działań artystycznych, rozwijanie kreatywności naszej młodzieży, promowanie młodych talentów, rozwijanie zainteresowań uczniów i umożliwienie prezentacji swoich pasji. W konkursie wzięło udział 15 osób w kategoriach: śpiew i taniec. Wyniki konkursu będą podane podczas zakończenia roku szkolnego.

 

Kodowanie w oddziale przedszkolnym

|
Iwona Biała

 

Innowacja pedagogiczna „Zakoduj swoją przyszłość”.

 

W oddziale przedszkolnym w roku szkolnym 2023/2024 wdrożona została innowacja pedagogiczna, która realizowana była poprzez pracę w programie genially, pracę z Robotem OZOBOTEM, pracę z Robotem DOC. Przedszkolaki podczas nauki kodowania używały również maty do kodowania. Układały obrazkowe sudoku i wykonywały ćwiczenia z układaniem kolorowych kubeczków, polegające na dekodowaniu kolorów. Poruszały się po macie do kodowania zgodnie z instrukcją słowną oraz przy pomocy strzałek kierunkowych. Dodatkowo jako uzupełnienie głównych bloków tematycznych dzieci poruszyły zagadnienia dotyczące Bezpiecznego Internetu oraz wzięły udział w międzynarodowej inicjatywie "CodeWeek". Założenia Innowacji opierały się na XII edycji Ogólnopolskiego Programu Uczymy Dzieci Programować. Głównym celem wprowadzanej innowacji było rozwijanie u wychowanków uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, czy umiejętność pracy zespołowej w sposób najbardziej przyjazny dzieciom: w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczanie i eksperymentowanie. Wszystkie nowatorskie działania proponowane przedszkolakom spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem. Dzieci z entuzjazmem wykonywały zadania odczuwając dumę i satysfakcję po ich zakończeniu.