Nowa Wola 95,
21-107 Serniki

(81) 85 106 41
nowawola7(at)wp.pl

ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE

|
Magdalena Miac

Szanowni Rodzice,

Drodzy Uczniowie uczęszczający na logopedię,

Zachęcam w ramach zdalnej terapii do korzystania z materiałów zamieszczonych na poniższych stronach internetowych.:

http://www.yummy.pl/ - gry i zabawy językowe wspierające terapię logopedyczną.

https://domologo.pl/category/logopedia/ - ćwiczenia rozwijające wymowę, słuchowe, oddechowe, artykulacyjne.

Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne przy wymowie głosek:

R: http://blog.mimowa.pl/index.php/wady-wymowy-harmonogram-cwiczen/gloska-r/

sz, rz/ż, cz, dż: http://blog.mimowa.pl/index.php/wady-wymowy-harmonogram-cwiczen/seplenienie-szereg-szumiacy/

s, z, c, dz: http://blog.mimowa.pl/index.php/wady-wymowy-harmonogram cwiczen/seplenienie-szereg-syczacy/

ś, ź, ć, dź: http://blog.mimowa.pl/index.php/wady-wymowy-harmonogram-cwiczen/seplenienie-szereg-ciszacy/

k,g: http://blog.mimowa.pl/index.php/wady-wymowy-harmonogram-cwiczen/kappacyzm_gammacyzm/

 

.

Jeżeli mają Państwo pytania, proszę o kontakt przez e-maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Życzę zdrowia, pozdrawiam serdecznie.

Magdalena Miąc

ZMIANA ORGANIZACJI I FORMY NAUCZANIA

|
Paweł Miąc

 

W związku z obowiązkiem zdalnej realizacji podstawy programowej od 25 marca 2020 roku w naszej szkole będzie obowiązywał nowy plan lekcji.

Nauczyciele klas 0-III każdego dnia będą przesyłać do uczniów i ich rodziców zagadnienia konieczne do realizacji. Zakres przesyłanego materiału zostanie dostosowany do możliwości uczniów, tzn. zostanie w odpowiedni sposób pomniejszony. Z kolei nauczyciele klas V-VIII będą przesyłać do uczniów i ich rodziców zagadnienia do realizacji zgodnie z planem lekcji, który znajduje się poniżej. Zagadnienia te będą przesyłane w godz. 8:00 - 11:00 oraz odpowiadać będą materiałowi według tygodniowego wymiaru godzin z danego przedmiotu.

Realizacja tego planu wynika z troski o równomierne obciążenie uczniów oraz zróżnicowanie zajęć w każdym dniu. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej zagadnienia przesyłane przez nauczycieli będą miały różną formę. Informujemy także, że od 25 marca 2020 praca uczniów będzie podlegać ocenianiu. Szczegółowe, zmodyfikowane zasady oceniania zostaną przedstawione uczniom i Państwu w późniejszym terminie.

W obecnej sytuacji Państwa wsparcie, jako rodziców, w procesie edukacyjnym jest bezcenne. Dlatego prosimy Państwa o pomoc w realizacji zajęć, a w przypadku wątpliwości o kontakt z poszczególnymi nauczycielami drogą elektroniczną. Nauczyciele są do Państwa i dzieci dyspozycji i będą odpowiadać na państwa wiadomości.
z up. Wójta Gminy Serniki.

mgr Małgorzata Czajka

 

INFORMATOR DLA RODZICÓW- marzec 2020

|
Paweł Miąc

 

JAK ZORGANIZOWAĆ DZIECIOM WARUNKI DO NAUKI  W DOMU …

Drogi Rodzicu, w związku z pandemią koronawirusa znaleźliśmy się wszyscy w bardzo trudnym położeniu. To sytuacja, z którą dotychczas nie mieliśmy do czynienia. W tej sytuacji są także nasi uczniowie. Wielu z nich jej nie rozumie, a docierające do nich informacje mogą budzić lęk i niepewność. Gorąco prosimy o wyrozumiałość  oraz wsparcie swoich dzieci w procesie zdalnego nauczania. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie. Zdaję sobie sprawę, że z uwagi na różne czynniki, także dla Państwa jest to bardzo trudna sytuacja. Jednak jestem przekonana, że wspólnymi siłami osiągniemy nadrzędny cel, jakim jest dobro dziecka.

Rodzice na pewno wiedzą,  jak zorganizować warunki do nauki w domu, jednak:

  • Należy zapewnić dziecku codzienny dostęp do komputera oraz Internetu. Jeśli nie ma takiej możliwości należy zgłosić to dyrektorowi szkoły. Wspólnie z dyrektorem, wychowawcą i rodzicem zostanie wypracowane rozwiązanie korzystne dla obu stron.
  • Należy zapewnić w miarę możliwości dostęp do drukarki. Niektórym osobą lepiej się pracuje przed tekstem, niż przed ekranem komputera, to już są kwestie indywidualne, nie ma takiej konieczności.
  • Dziecko powinno mieć w domu niezbędne przybory szkolne.
  • Jeśli nie ma w domu zestawów podręczników, ćwiczeń, itp.- proszę skontaktować się   z wychowawcom dziecka i dalej postępować wg jego wskazówek.
    • Należy od początku przyzwyczaić dziecko do uczenia się w pewnych, stałych godzinach, w czasie gdy w domu panuje spokój i cisza.
    • Nauka w domu powinna odbywać się stale w tym samym miejscu gdzie bez problemu dziecko będzie mogło rozłożyć przybory do nauki, książki i zeszyty, inne potrzebne materiały.
    • Przed przystąpieniem do wykonywania zadania dziecko powinno uporządkować swoje miejsce pracy i przygotować potrzebne pomoce i przybory (aby w czasie nauki nie odrywać się niepotrzebnie od niej, nie szukać wymówek , itp.).
    • Nie należy odrywać dziecka od nauki- tylko ustalić przerwy. Dzieci też nie mogą uczyć się ciągle. Najefektywniej nauka przebiega w cyklach 45 min, potem należy zrobić 5-10 min. przerwę.
    • Ważnym aspektem w rozwoju psychofizycznym jest aktywność fizyczna. W tym trudnym okresie należy umożliwić dziecku aktywność fizyczną w domu, np. ćwiczenia gimnastyczne wspólnie z domownikami, zaangażować dziecko do sprzątania.
    • W tym okresie nie wskazane jest wychodzenie na zewnątrz. Dlatego zalecane jest wietrzenie pomieszczeń, zwłaszcza tych w których uczy się dziecko.
    • Nie wskazana jest także nauka późnym wieczorem.
    • Gdy dziecko wykonuje pracę z użyciem komputera należy uczulić dziecko, aby wchodziło na strony rekomendowane przez szkołę, proponowane przez rodziców. Należy przypomnieć zasady bezpiecznego korzystania z cyberprzestrzeni.

Pedagog szkolny  Anita Dobrzyńska

DLA UCZNIA

|
Paweł Miąc

 

Kilka wskazówek, jak uczyć się w domu efektywnie, szybko i skutecznie.

1.Zaplanuj sobie czas na naukę, zorganizuj dzień

Nie śpij za długo, bo będziesz rozleniwiony, do nauki usiądź przy stole ,biurku, bądź ubrany             i po śniadaniu.( zasady jakbyś wychodził do szkoły)

Może się to wydawać banalne, ale jest kluczowe dla Twojej "domowej sesji naukowej". Twoja postawa będzie oznaczała gotowość do nauki

Zacznij od przejrzenia materiału, który chcesz opanować. Jeśli trzeba, podziel go na mniejsze części. Postaraj się, żeby w tym czasie nic Cię nie rozpraszało.

2. Zadbaj o korzystne otoczenie

Źle dobrane oświetlenie, nieodpowiednia temperatura pomieszczenia czy rozpraszające przedmioty - to czynniki, które obniżają poziom koncentracji. Zastanów się, co możesz poprawić w swoim otoczeniu, żeby maksymalnie skupić się na nauce.
Do powszechnych "rozpraszaczy uwagi" należą:

  • Bałagan w miejscu nauki
  • rzucające się w oczy plakaty, gadżety
  • grające radio, włączony telewizor, portale społecznościowe i komunikatory internetowe
  • niewygodne lub zbyt "rozleniwiające" miejsce do siedzenia

Jak zoptymalizować swoje miejsce do nauki?

  • zorganizuj przestrzeń wokół siebie w przyjazny, harmonijny sposób - to ułatwi Ci koncentrację,
  • zadbaj o świeże powietrze w pomieszczeniu - np. regularnie wietrząc pokój,
  • nie ucz się na leżąco - do siedzenia wybierz wygodne krzesło, wyprofilowane, o odpowiedniej wysokości,
  • zadbaj o dobre oświetlenie,
  • na czas nauki zrezygnuj w swoim otoczeniu z towarzystwa rozpraszających osób,
  • w razie potrzeby korzystaj z mediów, serwisów społecznościowych i komunikatorów.

3. Zadbaj o odpowiedni nastrój do nauki

Na jakość uczenia się mogą negatywnie wpłynąć także czynniki wewnętrzne:

  • brak motywacji,
  • złe samopoczucie,
  • przemęczenie fizyczne lub psychiczne.

4. Wykorzystaj do nauki wszystkie zmysły

Wiele osób w trakcie nauki koncentruje się tylko na czytaniu tekstu i próbach zapamiętania treści .Tymczasem najskuteczniej uczymy się i zapamiętujemy w sposób "polisensoryczny", czyli angażując wszystkie zmysły:

  • patrząc, słuchając, notując, rysując, powtarzając na głos z pamięci zapamiętane informacje
  • opowiadając komuś o tym, czego sie uczymy

5. Rób efektywne notatki

Notując, możesz zastosować kilka praktycznych wskazówek: zapisuj tylko najistotniejsze informacje, stosuj czytelną, przejrzystą formę graficzną

  • używaj kolorów, podkreśleń, strzałek, znaków graficznych i własnych skrótów
  • twórz mapy myśli

Sztuka konstruowania efektywnych notatek przyda Ci się w przyszłości. Słuchając nagrania wykładu, czy oglądając film związany z tematem, lepiej przyswoisz informacje aktywnie notując, rysując mapy pojęć lub mapy myśli.

6. Nauka zdalna ma zalety i może być skuteczna: ma atrakcyjną formę, tempo nauki ustalasz sam, wybierasz miejsce nauki w domu dla Ciebie przyjemne

7. Zadbaj o wypoczynek, relaks i dobry sen.

Pedagog szkolny Anita Dobrzyńska

Drodzy Rodzice i Uczniowie.

|
Anita Dobrzyńska

Jeśli potrzebujecie kontaktu ze mną w jakiejkolwiek sprawie, która was niepokoi lub macie jakieś pytania, to zapraszam do kontaktu e mailowego

Piszcie na adres

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.