"Powiedz mi - a zapomnę
pokaż - a zapamiętam,
pozwól mi działać - a zrozumiem"
Konfucjusz
Uczniów charakteryzuje naturalna ciekawość tego co ich otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia tej ciekawości są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju ucznia. Rozwijając umiejętność krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo - skutkowego, porównywania i uogólniania przyczyniają się do rozszerzania horyzontów myślowych.
Prezentujemy nasze działania:
We wrześniu uczniowie klasy IV i V założyli hodowlę rzeżuchy w różnych warunkach.
DOŚWIADCZENIE : CZY ŚWIATŁO WPŁYWA NA KOLOR RZEŻUCHY ?
Pomoce:
Torebka nasion rzeżuchy, dwa małe spodki, lignina, woda, aluminiowa folia.
Przebieg doświadczenia:
1. W dwóch spodkach wyłożonych zwilżoną ligniną posiej po pół torebki nasion rzeżuchy i ustaw je na stole.
2. Przykryj jeden spodek folią aluminiową a drugi zostaw odsłonięty.
3. Przez cały czas doświadczenia dolewaj do obu spodków wodę, aby lignina była stale wilgotna.
Obserwacja i wnioski:
Rzeżucha nieprzykryta folią jest intensywnie zielona, a osłonięta folią aluminiową ma żółte zabarwienie. Rośliny pozbawione dostępu do światła nie są zielone.
Galeria zdjęć