Ułatwienia dostępu

Doświadczenie przyrodnicze

|
Magdalena Miac
Odsłony: 5222

Uczniów charakteryzuje naturalna ciekawość tego co ich otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia tej ciekawości są zabawy badawcze

i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju ucznia. Rozwijając umiejętność

krytycznego myślenia, myślenia przyczynowo - skutkowego, porównywania  i uogólniania przyczyniają się do rozszerzania horyzontów

myślowych. Uczniowie klasy IV wykonali następujące doświadczenie:

DOŚWIADCZENIE : CZY ŚWIATŁO WPŁYWA NA KOLOR RZEŻUCHY ?

Pomoce:

Torebka nasion rzeżuchy, dwa małe spodki, lignina, woda, aluminiowa folia.

Przebieg doświadczenia:

  1. W dwóch spodkach wyłożonych zwilżoną ligniną posiej po pół torebki nasion rzeżuchy i ustaw je na stole.
  2. Przykryj jeden spodek folią aluminiową a drugi zostaw odsłonięty.
  3. Przez cały czas doświadczenia dolewaj do obu spodków wodę, aby lignina była stale wilgotna.

Obserwacja i wnioski:

Rzeżucha nieprzykryta folią jest intensywnie zielona, a osłonięta folią aluminiową ma żółte zabarwienie. Rośliny pozbawione dostępu do

światła nie są zielone.

Prezentujemy nasze wyniki doświadczenia. Zapraszamy do galerii zdjęć.

20230920_080429.jpg 20230920_080434.jpg 20230920_080642.jpg

20230925_115413.jpg 20230927_080244.jpg 20230927_080348.jpg

20231002_115507.jpg 20231002_115548.jpg 387333566_1101393101026071_8741361905024669417_n.jpg