Uczniowie z oddziału przedszkolnego uczestniczyli w zajęciach dydaktycznych z wykorzystaniem metody doświadczeń na temat „Jak powstaje ser?”.
Dzieci dowiedziały się, jak w warunkach domowych i przy użyciu zwykłych kuchennych sprzętów można zrobić doskonały ser z naturalnych produktów i nie jest to zadanie arcytrudne. Doświadczenie trwało cały tydzień. Od momentu wlania mleka do garnka w poniedziałek, przedszkolaki codziennie aż do czwartku monitorowały co się z nim dzieje, zauważając, że „mleko staje się galaretowate” oraz „brzydko pachnie”. Po odczekaniu kilku dni dzieci finalnie w piątek zrobiły swój pierwszy biały ser z mleka prosto od krowy. Dzięki temu doświadczeniu dzieci dowiedziały się jak można zrobić ser oraz, że w procesie tworzenia sera powstają jeszcze dodatkowo dwa produkty „uboczne” czyli śmietana i serwatka.
Doświadczenia kulinarne przedszkolaków pozwalają na przezwyciężanie lęków przed spożywaniem niektórych produktów np. mleka czy sera i wyzwalają u dzieci radość z wspólnego tworzenia.










