Nowa Wola 95,
21-107 Serniki

(81) 85 106 41
nowawola7(at)wp.pl

Godło Polski

Gmina Serniki

Jan Kochanowski

Egzamin ósmoklasisty

TRZY PUCHARY PODCZAS TURNIEJU W TENISA STOŁOWEGO

|
Olga Adamek

           W sobotę 2 marca na hali sportowej w Woli Sernickiej odbył się turniej tenisa stołowego o puchar Wójta Gminy Serniki. Organizatorami przedsięwzięcia był Wójt Gminy Serniki pan Paweł Woźniak i Komisja Oświaty, Kultury i Sportu. Naszą szkołę reprezentowała najliczniejsza drużyna. Zawody zostały rozegrane w pięciu kategoriach: dzieci szkolne i open.

WYNIKI NASZYCH ZAWODNIKÓW:

Dziewczęta klasy I - V - Maja Polak - IV miejsce; Nikola Kuśmierz i Lena Marzęda - V miejsce (ex aequo).

Chłopcy klasy I - V - Marcel Chodun - V miejsce; Alan Kosior i Alan Wronisz - VII miejsce (ex aequo).

Dziewczęta klasy - VI - VIII - Wiktoria Chodun - II miejsce, Julia Olejniczek - III miejsce, Dominika Sagan - IV miejsce, Klaudia Gryzio i Lena Misiarz - VII miejsce (ex aequo), Magdalena Olejniczek i Martyna Włoch - IX miejsce (ex aequo).

Chłopcy klasy VI - VIII - Krystian Masłowski - II miejsce, Szymon Iwanicki - V miejsce.

 

 Gratuluję wygranych i dziękuję za wspaniałą zabawę i wsparcie rodziców oraz mam, które dzielnie kibicowały naszym sportowcom. Dziękuję również uczniom, że zamiast przed komputerem, ten sobotni czas chcieliście spędzić aktywnie aby promować prozdrowotny styl życia.

LEKCJA BIBLIOTECZNA

|
Iwona Biała

 

W dniach 21.02.2024 r. i 28.02. 2024 r. uczniowie klas: I , III i oddział przedszkolny odwiedzili Gminną Bibliotekę Publiczną w Nowej Woli. Uczestniczyli w zajęciach czytelniczych zorganizowanych przez panią Iwonę Kobyłkę. Zostali zapoznani z zasadami odpowiedniego zachowania i korzystania z wypożyczalni oraz czytelni. Zapoznali się z historią powstania tutejszej biblioteki, pracą bibliotekarza, a także dowiedzieli się, w jaki sposób można stać się czytelnikiem. Spotkanie w bibliotece przybliżyło uczniom literaturę dziecięcą oraz jej autorów, a chętne dzieci miały możliwość wypożyczenia książek do domu.
Dla najstarszych uczniów tej grupy, czyli dla klasy III nie była to pierwsza wizyta w bibliotece , dlatego uczniowie podczas swojej lekcji bibliotecznej doskonalili umiejętności posługiwania się słownikami i encyklopediami zgromadzonymi w księgozbiorze biblioteki. Chociaż wydaje się, że umiejętność korzystania z tradycyjnych słowników i encyklopedii w dobie Wikipedii zanika, warto pokazać uczniom, gdzie szukać sprawdzonych informacji, których nie znajdą w Internecie.

 

„Akademia Wiewiórki Julii”

|
Iwona Biała

23 lutego dzieci z Oddziału Przedszkolnego oraz klas 1-3 uczestniczyły w pierwszych zajęciach z cyklu bezpłatnych warsztatów z zakresu profilaktyki stomatologicznej prowadzonych przez Panią Katarzynę Karbowską, wolontariuszkę Fundacji Wiewiórki Julii. Spotkania z „Akademia Wiewiórki Julii” w naszej szkole zaaranżowała pani Patrycja Pydyś. Podczas zajęć poruszane będą bardzo trudne i jednocześnie bardzo ważne tematy: higiena jamy ustnej, dieta, budowa jamy ustnej, jak wygląda brudny ząb oraz próchnica. Na pierwszych zajęciach Pani Kasia w bardzo interesujący i prosty sposób uświadomiła dzieciom, jak ważne jest dbanie o zęby od najmłodszych lat. Dzieci miały możliwość zapoznać się z podstawowymi narzędziami stomatologicznymi, szczoteczkami oraz nicią dentystyczna dzięki czemu przekonały się, że wizyta u dentysty nie jest taka straszna, a właściwe dbanie o zęby jest konieczne, aby służyły nam jak najdłużej. Dzieci poznały budowę zęba i całej jamy ustnej, dowiedziały się, jakie funkcje pełnią zęby oraz ślina, co należy jeść i czego unikać, aby mieć zdrowe zęby. Dowiedziały się, z jakim brudkiem poradzą sobie systematycznie szczotkując zęby, a z jakim będą musiały udać się do dentysty. Podczas zajęć poznały i ćwiczyły technikę prawidłowego mycia zębów. Bardzo dziękujemy Pani Kasi za poświęcony czas oraz zaangażowanie podczas prowadzonych zajęć.

 

 

DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU

|
Iwona Biała

Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Jego głównym celem jest propagowanie odpowiedzialnego korzystania z zasobów dostępnych w sieci, dbanie o cyfrowe bezpieczeństwo, unikanie potencjalnych zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu. Przypada on 6 lutego, ale z racji mających miejsce w tym czasie ferii, tematyka bezpiecznego poruszania się w sieci omówiona została w dniach 12 lutego w klasach starszych zaś 13 lutego w Oddziale Przedszkolnym. W ramach zajęć została przeprowadzona rozmowa z dziećmi o tym do czego może służyć internet, w czym nam jest pomocny, jak może usprawnić naszą pracę i naukę. Zwrócona została uwaga, że korzystanie z internetu, żeby było bezpieczne wymaga przestrzegania pewnych zasad. Wspólnie ustaliliśmy jakie to są zasady. Wiedza przedszkolaków była imponująca. Na zakończenie zgodnie stwierdziliśmy, że zarówno dzieci jak i dorośli zbyt dużo czasu spędzają w wirtualnym świecie i trzeba to zmienić.

 

"Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki"

|
Barbara Zarębska-Wronowska

Nasza szkoła od marca zaczyna realizację projektu

,,Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki"

nr FELU.10.03-IZ.00-002/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

 

Zapraszamy uczniów do uczestniczenia w projekcie!

 

Tytuł projektu: Szanse rozwojowe szkół podstawowych w Gminie Serniki

Nazwa programu: Działanie 10.3 Kształcenie ogólne Priorytet X Lepsza edukacja, Program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

Nr umowy o dofinansowanie: 169/FELU.10.03-IZ.00-0120/23 z dnia 05.02.2024 r.

Wartość projektu: 2 071 115,95 zł

Wartość dofinansowania: 1 848 115,95 zł

Wkład własny (rzeczowy): 223 000,00 zł

Termin realizacji: 01.01.2024 r. – 30.06.2026 r.

Szkoły objęte wsparciem w ramach projektu:

- Szkoła Podstawowa w Sernikach

- Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Brzostówce

- Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Nowej Woli

- Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Woli Sernickiej

Działania realizowane w ramach projektu:

- doskonalenie zawodowe nauczycieli ze szkół objętych wsparciem (kursy i studia podyplomowe)

- zakup wyposażenia i doposażenie w pomoce pracowni i sal lekcyjnych wykorzystywanych w realizacji projektu (montaż platform dla niepełnosprawnych, montaż systemu informacji przestrzennej i odnajdywania drogi, wyposażenie pracowni robotyki, językowej, przyrodniczej, sensorycznej, logopedycznej, polonistyczno-matematycznej, fotograficznej, gabinetu pedagoga)

- Zajęcia wyrównawcze, rozwijające kompetencje kluczowe i wsparcie psychologiczno-pedagogiczne oraz doradztwo zawodowe (zajęcia z robotyki, językowe, matematyczno - geograficzne, matematyczno – przyrodnicze, wokalne, teatralne, wokalno – instrumentalne, muzyczne, informatyczne, kółko szachowe, kółko reportersko – fotograficzne, zajęcia korekcyjno - kompensacyjne, TUS, logopedyczne, emocjonalno – społeczne, zajęcia terapii ręki, zajęcia z integracji sensorycznej, trening zastępowania agresji, zajęcia arteterapii, zajęcia ze stymulacji mechanizmów lewopółkulowych, zajęcia mnemotechniczne, zajęcia dotyczące sposobów radzenia sobie ze stresem,  dydaktyczno - wyrównawcze: matematyczne, polonistyczne, z języka angielskiego, doradztwo zawodowe, wyjazdy edukacyjne m.inn do teatru, do British Council/Ambasady Brytyjskiej, do Centrum Nauki Kopernik, Parków Narodowych oraz  zwodoznawcze do zakładów pracy)

 

Grupy docelowe:

- 300 uczniów (157 kobiet, 143 mężczyzn),

w tym: co najmniej 7 osób z niepełnosprawnościami, 27 osób z opiniami o potrzebie przyspieszonego postępowania

- 67 nauczycieli (60 kobiet, 7 mężczyzn)

 

Cel projektu: Celem gł. Projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych wśród min. 300 uczniów 157 K,143 M szkół, których organem prowadzącym jest Gmina Serniki, tj.: Szkoła Podstawowa w Sernikach, Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Brzostówce, Szkoła Podstawowa im. Jana Kochanowskiego w Nowej Woli oraz Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Woli Sernickiej, a także zapewnienie włączającego kształcenia w ich obrębie poprzez wprowadzenie programu rozwojowego w okresie od I 2024 do VI 2026. 

Efekty, rezultaty projektu:

- wzrost wiedzy, umiejętności i kwalifikacji uczniów, a w szczególności wzrost pomocy uczniom z dysfunkcjami oraz wspomaganie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego,

- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów

- poprawa jakości kształcenia, co doprowadzi do lepszych wyników podczas egzaminów uczniów klas VIII

- podnoszenie kompetencji nauczycieli, które powinno przełożyć się na lepsze nastawienie do pracy i większe zaangażowanie w realizację celów edukacyjnych szkół

- rozwój innowacyjnych metod nauczania

- poprawa jakości kapitału ludzkiego w Regionie

- podnoszenie standardów wyposażenia w nowoczesny sprzęt w szkołach

- poprawa dostępności szkół